Supervisor De Suporte Técnico

Supervisor De Suporte Técnico
Empresa:

Airbus


Detalhes da Vaga

Job Description: [Enghish Version]Summary:Ensuring that all Technical Support customers, both internal and external, and demands related to the LATAM Region and the head office are met, with a view to resolving the technical demands received, delivering aircraft for maintenance and production, making operators available and fulfilling commitments to Airbus Helicopters.Responsabilities:Guide and monitor the team regarding the conduct and strategy of internal and external technical demands, exposing the possibilities and risks associated with each case in order to guarantee the progress of Helibras' maintenance and production and the availability of operators with quality and safety.Keeping abreast of the routine and needs of off-base Technical Representatives through periodic contacts and monitoring of the services they provide in order to provide the necessary technical support and means to enable them to carry out their daily activities in support of operators and their missions.Ensuring the training of the Technical Support team and maintaining service capacities for each aircraft model and other key specialties by monitoring the evolution of the fleet, models and new equipment so that all customers can obtain satisfactory service from the team.Maintaining relations with aeronautical authorities by participating in investigations into aeronautical events involving the Airbus Helicopters fleet, with the aim of ensuring that root causes and contributing factors are identified so that preventive measures can be implemented and flight safety improved.Conducting customer visits through priority-focused planning to obtain feedback on the product experience and propose improvements to Airbus Helicopters or Helibras.Planning and monitoring annual operating expenses based on the demands of Technical Support and carrying out activities throughout the year in order to achieve the sector's objectives at the lowest possible cost. Interacting with other sectors of the company such as Customer Support, Logistics, Quality, Workshop, Production, Flight Safety and others to consider all aspects in the research and development of solutions to be presented in order to optimize the quality of service.Keeping up to date with Helibras, Airbus Helicopters and Latam Region projects through regular contact with them in order to contribute promptly when necessary.Identifying possibilities for improving Airbus Helicopters' products through constant monitoring and recurrence of technical demands and proposing their implementation to headquarters in order to improve availability and customer satisfaction. Requirements:Degree in Engineering or related areas.Postgraduate degree desirable.Minimum of 10 years' experience in the role desirable.Experience in team management.Advanced English.Intermediate French desirable.Spanish desirable.----------[Versão em Português]Sumário:Garantir o atendimento de todos os clientes do Suporte Técnico, internos, externos e demandas relacionadas à Região LATAM e à matriz, visando resolução das demandas técnicas recebidas, entrega de aeronaves em manutenção e produção, disponibilidade dos operadores e cumprimento dos compromissos com a Airbus Helicopters.Responsabilidades:Orientar e monitorar a equipe quanto à condução e estratégia dos atendimentos de demandas técnicas internas e externas expondo possibilidades e riscos associados para cada caso visando garantir andamento da manutenção e produção da Helibras e disponibilidade dos operadores com qualidade e segurançaManter-se ciente da rotina e necessidades dos Representantes Técnicos fora de base através de contatos periódicos e acompanhamento dos atendimentos por eles prestados visando prover apoio técnico necessário e meios que possibilitem a realização de suas atividades diárias de suporte aos operadores e suas missõesAssegurar a formação da equipe do Suporte Técnico e manutenção das capacidades de atendimento para cada modelo de aeronave e outras especialidades chaves através do acompanhamento da evolução da frota, modelos e novos equipamentos com o objetivo de que todo os clientes possam obter ao atendimento da equipe de modo satisfatórioManter relação com autoridades aeronáuticas através da participação em investigações de eventos aeronáuticos da frota Airbus Helicopters com o objetivo de assegurar a identificação da causa raiz e fatores contribuintes para a implantação de medidas preventivas e aumento da Segurança de Voo.Realizar visitas aos clientes através de um planejamento focado em prioridade para obter o retorno da experiência do produto e propor melhorias à Airbus Helicopters ou Helibras.Planejar e acompanhar as despesas operacionais anuais através das demandas do Suporte Técnico e realização das atividades ao longo do ano visando realizar do setor com o menor custo possível. Interagir com outros setores da empresa como Suporte ao Cliente, Logística, Qualidade, Oficina, Produção, Segurança de Voo entre outros para considerar todos os aspectos nas pesquisas e desenvolvimentos das soluções a serem apresentadas visando a otimização e qualidade dos atendimentos.Manter-se atualizado dos projetos da Helibras, Airbus Helicopters e Região Latam através do contato periódico com estes visando contribuir prontamente quando necessário.Identificar possibilidades de melhoria nos produtos da Airbus Helicopters por meio do acompanhamento constante e recorrência das demandas técnicas e propor à matriz a implantação das mesmas para melhorar a disponibilidade e satisfação dos clientes. Requisitos:Graduação em Engenharia ou áreas afins.Desejável Pós-Graduação.Experiência mínima desejável de 10 anos na função.Experiência com gestão de equipe.Inglês avançado.Desejável Francês intermediário.Desejável Espanhol.This job requires an awareness of any potential compliance risks and a commitment to act with integrity, as the foundation for the Company's success, reputation and sustainable growth.Company:Helicopteros do Brasil S/A - HelibrasContract Type:PermanentExperience Level:ProfessionalJob Family:Customer Eng.&Technical Support&Services


Fonte: Talent_Ppc

Função de trabalho:

Requisitos

Supervisor De Suporte Técnico
Empresa:

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